Cos w systemie uniemozliwia nagrywanie na CDRW.

Autor: hudson (hudsoon_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 23:33:53 MET DST

Witam,

Bardzo prosze o info jesli ktos sie spotkal z przypadkiem kiedy
nagrywarka nagle odmowila posluszenstwa i prawie na 100% byl
to powod software'owy - w jakich to moze nastapic warunkach,
jaki program byl tego przyczyna czy ustawienie w Windowsie.

Zainstalowalem na nowo system na nowym kompie - wszystkie
ustawienia (tak mi sie wydaje) sa takie same jak w starym,
programy tez sie pokrywaja. Praktycznie rzecz biorac "stary"
system na nowo odswiezony w nowej skrzynce. Jest juz 2 tygodnie.
Zdazylem nagrac 6-7 plytek CDR i CDRW i nagle - koniec.
W ciagu jednego dnia zepsulem 7 plyt po czym zrezygnowalem
i prowadze dochodzenie (moze plyta, moze nagrywarka etc).
Mniejsza o szczegoly - nagrywarka chodzi w innym kompie (NT4
ale na w2k nie chciala...moze zle podlaczylem). U mnie mimo
roznych ustawien DMA etc - nie ruszala. Przynioslem o oczko
wyzsza W516EB z pracy zeby puscic u mnie - to samo.
Strzalem w 10 okazalo
sie sprawdzenie jej jeszcze na 2 innych systemach jakie mam na
dysku (win98 - do starych multimediow ktore w w2k nie chodza i
w2k "smieciowy" taki do wyprobowywania sterownikow, smieci etc)
I na jednym i na drugim nagrywarka mknie jak burza x12 z
wlaczonymi w tle 2 DivX, quicktimem i winampem na dokladke.
W normalnym - roboczym - win2000 wystarczy ze porusze myszka
lub przejde do innego programu czy tez juz na pewno jak uruchomie
cos innego (wideo, program etc) - wywala sie od razu piszac
ze jest blad i psuje plyte (chyba ze RW to nie bo wystarczy
zmazac - erase dziala) :).

Bledy zwiazane z CDromem jakie znalazlem w Events to m.in.
An error was detected on device \Device\CdRom0 during a
paging operation.

The device, \Device\Ide\IdeDeviceP1T1L0, did not respond within
the timeout period.

The device, \Device\CdRom0, has a bad block.

Detection of product '{EA034B91-C19C-4116-B9F0-6F5DF62
8CABA}', feature '_MainFeature' failed during request for component
 '{79588FC0-CF77-4BDD-BA87-A876F3D08844}'

RSM could not identify the media in drive Drive 0 of library
TEAC CD-W516EB. An error was encountered while attempting to
read data from the media. - przy nagrywaniu cdclone

I tak: wywala i na Nero i na CDClone. Dobrze kopiuje z nagrywarki
na dysk. Nie ma zadnych konfliktow.
Wywala niezaleznie czy mam CDdaemon, norton system works,
programy do backupu etc zainstalowane - probnowalem bez nich
i instalujac po kolei wszystko na w2k smieciowym i dalej
nagrywa a w normalnym nie chce. Poza tym usunalem je na chwile
z rejestrow z sekcji 'run' etc i tez to samo. Wersja programow,
wersje ASPI czy sterownikow nie graja roli - w kazdym z tych
systemow sa takie same - a tylko w jednym nie dziala przy czym
na poczatku dzialalo. Nie potrafie sobei przypomniec co moglem
zainstalwoac czy zmienic co moglo miec wplyw na to.....
Ssytem jest: P4 1.8A Asus P4B266 512ddram.

Jesli ktos moze podejrzewac co sie dzieje to bardzo prosze o info.

Dziekuje,
Janusz