Re: RAID

Autor: Grizon (grizon_at_nowhere.com)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 21:56:10 MET DST

Czesc,

To zalezy. Wedlug mnie tak. Odradzam tylko Asusa VT133 z raidem. Czesc tcyh
plyt z raidem powodowala ze komputer z raidem dzialal duzo wolniej niz bez.
Po 2 tygodniach walki poddalem sie i wyminilem na Gigabyte GA-7DXR. Nie jest
to niestety zbyt stabilna plyta ale raid dziala bez zarzutu. W prypadku
raida masz kilka mozliwosci konfiguracji tego. Ja mam np. dwa dyski
pracujace ronolegle jako jeden. Dzieki temu osiaga sie transfer prawie
niemozliwy do osiagniecia w przypadku posiadania jednego dysku. Choc nie ma
rozy bez kolcow. W takim ukladzie padniecie jednego twardziela powoduje
smierc danych na obu, zwieksza sie rowniez czas dostepu.
Z tego co wiem przed awaria mozna sie zabezpieczyc dokadajac dwa nowe dyski
ktore beda backupami na wypadek awarii.
Jesli z jakichs powodow potrzebne Ci sa dyski zapewniajace duzy staly
strumien transferu danych to Raid jest z pewnoscia godny polecenia.

Pozdrawiam,
Grizon.