Re: DOS w Win2k i Win XP

Autor: zByH (ZBYSZEKHA_at_POCZTA.ONET.PL)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 13:21:24 MET DST

Użytkownik "Franas" <zfranas_at_harpo.com.pl> napisał w wiadomości
> Witam!!!
> Mam problem do rozgryzienia i liczę na Waszą pomoc, otóż muszę uruchomić
> program DOS-owy pod Win 2k i Win XP, gdzieś dotarła domnie informacja że
> można uruchomić ten program pod tymi systemami doinstalowując jakieś
DLL-ki
> ale jakie tego nie wiem Microsoft nic nie był w stanie pomóc, czekam na
> informację.

 Ogólnie nie ta grupa. Ale skoro już zacząłem to postaram się odpowiedzieć.

Zarówno W2K jak i WXP mają wbudowanego dosa i programy dosowe powinny się
bezproblemowo uruchamiać na tych systemach. Sam mam w firmie mnóstwo starych
programów (np w Clipperze) które dobrze chodzą pod windowsem. Problemy mogą
być natomiast z drukowaniem bo dos z windowsów drukuje wszystko do kolejek
windowsowych. Jeżeli odpalisz c:\WINNT\system32\command.com to dostaniesz
czystego dosa nie różniącego się wiele od dosa jaki był na 486 i
wcześniejszych.
 Jeżeli programik używa nieudokumentowanych funkcji albo innych
niskopoziomowych narzędzi to pewnie musisz się zgłosić się do producenta
programu albo przynajmniej powiedzieć co to za program.