PII 350MHz na płycie Abit BH6 - czy ktoś wie jak mam podpędzić...

Autor: Palmer (przemek_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 00:52:10 MET DST

... tak, aby było bezpiecznie, a przede wszystkim stabilnie.
Interesuje mnie szybkość FSB, mnożnik, podzielniki częstotl., napięcie
procka (Z tym to mam największy problem. Jak się dobiera odp. wartość, wedle
jakiego schematu się postępuje, że przy takim taktowaniu tyle, a przy innym
z kolei - inna wartość)
Oto niektóre parametry mojego konfigu:
Płyta: Abit BH6 z SoftMenu w wersji II.
Procek: PII 350 MHz na FSB 100 MHz
Nie znalazlem w biosie mozliwosci kontroli i ingerencji w ustawienia
podzielników częstotl. taktowania magistrali PCI oraz AGP. Jedyną
możliwością były dostępne ustawienia w zakładce SoftMenu II.
Po zmianie parametru na User define, dostepne sa nast opcje:
- Turbo Frequency: mozliwe ust: Enabled lub Disabled (Która z nich co
powoduje i jak powinna byc ustawiona?)
- External Clock: (tu wiem ze musze okreslic czestotl. takt. FSB)
- Multiplier Factor (wiadomo- zdaje się, ze stały dla chipsetu 440BX i
okreslonego procka, w moim przyp.: 3,5)
- SEL 100'66# Signal: mozliwe ust: High lub Low (rowniez nie mam pojecia co
z tym fantem zrobic)
- AGPCLK/CPUCLK: 1/1 lub 2/3 (... no wlasnie, chociaz nie wiem co to dokł.
oznacza, najbardziej przypomina ów wspomniany przeze mnie wczesniej dzielnik
czestotliwosci, ale jak to ustawić i co tam robi jakies CPUCLK - nie wiem)
Co do napieć, to sprawdzielm, ze mozliwe sa zmiany w zakresie 0,1 V.
Aktualnie jest 3 V (... dziwne, myslalem ze nom. napiecie rdzenia dla mojego
procka to 2V).
Jesli chodzi zas o pamiec to mam 2 moduly SDRAM 133 MHz po 128 MB kazdy,
wiec powinny dac sobie spokojnie rade z wyzszymi (ponad 100)
czestotliwosciami taktowania.

Napiszcie proszę, czy mieliscie do czynienia z takim modelem plyty i jakie
sa
wasze dosw. w w/w zakresie oraz zapodajcie jakies namiary w neci poswiecone
temu
zagadnieniu, z uwzględnieniem rożnych typów płyt głównych.

Aha, zdaje sobie sprawe, ze niektóre, a w zasadzie wszystkie mozlwe,
ustawienia biosu sa dostepne w specjalistycznych programach, typu TweakBios,
skoro w standardowym biosie AWARDa nie moge wszystkiego ustawic. Nawiasem
mowiac nie uzywalem, nie mialem - jedynie slyszalem o jego funkcjach).
Jednak w takiej gestwinie ustawien, podejrzewam, ze bym pobladzil (... bez
porzadnego opisu i wyjasnien oczywiscie). Moze jednak okaze sie ze jego
uzycie wcale nie bedzie potrzebne...

Pozdrówka
        Palmer