Re: Czy aktualne napedy CD LG czytaja sformatowane CD-RW ?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 17 Apr 2002 - 21:41:42 MET DST

On Tue, 16 Apr 2002 20:03:57 +0200, "Mirosław"
<pulikow_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Co to znaczy sformatowane?
>Niby wyczyszczone i nagrane jakaś struktura nośnika?
>Ogólnie to wydaje mi się, że CD-RW się nie formatuje.
>To co robi program to czyszczenie a jak dysk jest skasowany to co chcesz z n
>iego czytać?

"sformatowane" czyli z założonym własnym systemem plików pozwalającym
na prace RW jak z dyskietką.
I nie zależy to od napędu a jedynie od obecności w systemie stosownego
programu do obsługi tego wynalazku - zwykle program jest wgrany na
krążek i odpala się przez autorun (przynajmniej DirectCD tak czyni -
obejrzałem sobie taki krążek pod Linuksem - autorun, plik wykonywalny
tymże skryptem autorun odpalany i jakies wielkie archiwum w postaci
jednego pliku.
Sądzę że w co by to nie wetknąć (ja nagrałem na LG i czytałem na
drugim LG) to pod Windowsami pójdzie. Pod innymi systemami raczej nie
- bo się program czytający archiwum nie odpali...

--
Darek