Re: Cichy cooler do Athlona 1333 - doradzcie bo juz sam nie wiem co kupic...

Autor: King Crimson (look_at_the.signature.com)
Data: Wed 17 Apr 2002 - 12:16:11 MET DST

In article <65ca.000009fa.3cb6b1c3_at_newsgate.onet.pl>,
nissanmicra_at_poczta.onet.pl says...

> ... zapomnialem dodac - cena do 90 zl.

Ja też jestem trochę przeczulony na hałas, a źródło ciepła jest w moim
przypadku "konkretne" - Athlon XP 2000+ na FSB 140. Znalazłem jednak
rozwiązanie: na procesor założyłem mój stary, wysłużony cooler, którego
używałem jeszcze z celeronem II 600_at_900 MHz - Thermaltake Miniorb (ok.
5000 obr./min). Prawie niesłyszalny. Na jakiejś stronie widziałem
wyprzedaż tych coolerów po 19,90 PLN - jeśli chcesz to poszukam. Jakość
wyśmienita - łożyskowany kulkowo, po 1,5 roku (!) pracy na celeronie tak
samo cichy jak pierwszego dnia - bez jaj!.

Pierwsze próby były jednak mało zachęcające - temperatura idle 67 st.,
pełne obciążenie: 80 st.... Potem jednak dałem dodatkowo wentylator
wysysający gorące powietrze z okolic procka na tył obudowy (92x92mm) - co
zresztą zaleca AMD na swej stronie przy omawianiu odpowiednich obudów.
Też łożyskowany kulkowo, firmy SUNON. Kupiłem go w sklepie elektronicznym
za 21,- zł. Przy standardowym zasilaniu 12V troszkę hałasował, więc
obniżyłem na 7V. Komp jak wchodzisz do pokoju jest praktycznie
niesłyszalny, a gdy przy nim usiądziesz hałas jest ledwo zauważalny, a na
pewno w żaden sposób nie przeszkadza. Temp idle procka: 53 st., pełne
obciążenie: 63 st. Temperatura płyty głównej od 26 do 30 st. I to mnie w
stu procentach zadowala (płyta asus a7v266-ex, odczyt temperatury procka
odbywa się przez czujnik termiczny bezpośrednio w procesorze, tak więc
gdyby był to czujnik zewnętrzny, umieszczony jedynie W POBLIŻU procka,
tak jak na wielu innych płytach, odczytana wartość byłaby (niesłusznie)
niższa - z tego co czytałem, niektórzy oceniają przekłamanie w granicach
10-20 st., ale nie wiem, czy to prawda...). Tak więc obecnie cena
wszystkiego wyniosłaby Cię ok. 40 zł, gdy ja kupowałem tego Tt, kosztował
jeszcze 99 zł... :)

--
Marek.
kosmar MAŁPA konto KROPKA pl