Re: Uszkodzona pow³oka antyodblaskowa

Autor: ===Tomy=== (tomy_at_mat-bud.pl)
Data: Tue 16 Apr 2002 - 05:34:09 MET DST

Cze¶æ,

>Uwaga nie u¿ywajcie p³ynu do czyszczenia monitora
>firmy ambersil produkt amberclens

G³ówny sk³adnik na jakim jest wyprodukowany ?

Czy¿by metyoksypropanol ?

>To paskudztwo spowodowa³o punktowe uszkodzenie pow³oki antyodblaskowej na
>monitorze.

Powoli ... niekoniecznie to wina p³ynu czyszcz±cego.

Widzia³em ju¿ nie raz wytarte markowe kineskopy i to wcale nie z
powodu nieodpowiedniego p³ynu, materia³u itp, a wadliwe na³o¿onej
warstwie/pow³oki antyrefleksyjnej.

Jak zapewne wiesz ostatnim etapem produkcji kineskopu jest na³o¿enie
pow³oki (j/w). Przed jej na³o¿eniem ca³a powierzchnia kineskopu jest
odt³uszczana ...

I teraz ... zdarza siê, ¿e który¶ punkt zostanie ¼le odt³uszczony i po
pewnym czasie ... masz to co w/w.

Jednak do takiej sytuacji mo¿e doj¶æ w odwrotnej sytuacji, czyli ze
zbyt ma³± ilo¶ci± naniesionej pow³oki.
Z czasem "kosmetyki" ulega ona wytarciu.

Tak siê zdarza, ¿e najczêstszym przypadkom takiego uszkodzenia ulegaj±
np. Sony (stare trinitrony), Samsungi IFT.

4 lata temu walczy³em z Sony na wokandzie s±dowej.
Zebra³em tony materia³ów o nieagresywno¶ci wszelkich p³ynów
czyszcz±cych dopuszczonych przez PZH, ekspertyzy z Unimora, a tak¿e od
Megabajt jednego z dystrybutorów p³ynów angielskiej firmy Automation
Facilities (Screen-Clene AF)

>A swoj± drog± czy kto¶ spotka³ siê kiedy¶ z mo¿liwo¶ci± jej napylenia

Nie. Nic z tym nie zrobisz.
W którym miejscu nast±pi³o wytarcie ?

>jaki¶ spray albo co¶ podobnego

Nie ma.

>Jest to pow³oka silikonowa ..

Bardziej lub mniej utwardzona i j/w w zale¿no¶ci od danej marki.

Ja tu pisze, pisze ... ale wykluczam, ¿e nie u¿y³e¶ przypadkiem starej
7 dniowej skarpetki lub papieru ¶ciernego - je¶li tak to w/w opis
cofam ;))))

Pozdrawiam:
===Tomy===

GG: 203753, ICQ: 20802475