Re: Plyta ASUS P2B + Segate Barracuda 40GB=???

Autor: Raf (raff_at_2com.tw)
Data: Mon 15 Apr 2002 - 09:23:49 MET DST

Uzytkownik "Student" <kasperczykm_at_poczta.fm> napisal w wiadomosci
> Mam plyte Asus P2B i twardziela 4GB, ostatnio dokupilem 40GB Barracude
> no i mam z nia problemy. Dysk jest w systemie ATA 100, a na plycie mam
> ATA 66
> Przede wszystkim nie moglem podlaczyc dysku, bios go nie widzial.
> Dopiero po przestawieniu zworki na pozycje "ogranicz pojemnosc do 32 GB"
> zobaczyl go jako slave z 32GB. OK moglem to przelknac. Potem zalozylem
> partycje rozszerzona i dwa dyski logiczne po 16GB no i znowu problem, bo
> drugi dysk logiczny formatuje sie i moge go uzywac, a pierwszy nie chce
> [...]

Przede wszystkim BIOS, kolego. Jaka masz wersje BIOS-u? Uaktualnij go do
najnowszej, nie bedzie problemu z odczytem dysku (wczesniejsze rzeczywiscie
nie pozwalaly czytac duzych dyskow). A poza tym dlaczego twierdzisz ze na
plycie masz ATA66?;-) Wg mojej najlepszej wiedzy P2B obsluguje Ata33, dysk
oczywiscie bedzie chodzil ale wlasnie w tym trybie, nie Ata66. Jesli chcesz
miec wiecej musisz kupic karte np. Ata100.

--
Zmien tw na pl w koncowce maila
Pozdrowka