Problemy z wykryciem CD

Autor: pilocik (pilocik_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 12 Apr 2002 - 19:49:36 MET DST

Witam.
Mam dosc dziwny ( jak dla mnie) problem z CD.
Komp z prockiem Cyrix 300, 64RAM , HD - WD 2,1G jako master, nie wiem jaka
płyta i CD Samsung X40 jako slave.

Po właczeniu kompa wszystko rusza normalnie ale bios nie wykrywa CD.Jesli
wybiore opcje "uruchom ponownie"
to po wlaczeniu CD juz jest widoczny.
Podobnie - jesli wlaczajac komputer wlacze setup biosu i zaraz wyjde z
niego - nie dokonujac zadnych amian-
to CD rowniez jest juz widoczny.
Moj wniosek jest taki ze CD musi sie chyba przez kilka sekund "nagrzac" ? a
dopiero po chwili manifestuje swoja obecnosc.Probowalem wydluzyc czas
uruchamiania sie PC poprzez trzykrotne sprawdzanie RAM-u na starcie ale to
praktycznie nic nie dalo.CD zostal wykryty raz na dziesiec uruchomien.Moze
jest jeszcze inna metoda opoznienia staru komputera ?
Dodam jeszcze ze dzieje sie tak od samego poczatku tego PC , ale do tej pory
mi to tak bardzo nie przeszkadzalo gdyz ten sprzet ma dosc specyficzne
zastosowanie i CD byl potrzebny raz na tydzien , natomiast teraz jest
potrzebny caly czas i zaczyna mnie wkurzac wieczne wchodzenie na chwile w
setup na starcie PC.

Jak myslicie czy jest to wina napedu i wymiana pomoze czy problem jest z
plyta a moze jeszcze jakies inne ustawienia rozwiaza ten problem ?

Pozdrawiam.
Za wszelkie sugestie bede wdzieczny.