Re: ATI TV WONDER pytanie

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Fri 12 Apr 2002 - 10:42:19 MET DST

> Czy tuner ATI TV WONDER obsluguje sprzetowo kompresje MPEG-1 ?
> Jesli tak to prosze o opinie, jak to dziala w praktyce, jakie ma
> wymagania, czy w ogole warto go kupic?

teoretycznie tak - tak przynajmniej podaje producent, w firmowym
oprogramowaniu przy ustawieniach nagrywania jest taka opcja do wyboru
(MPEG-1)
musisz sprawdzic czy ten nad ktorym sie zastanawiasz to pelna wersja
(posiada stereo NICAM) czy tez wersja Light (ma oznaczenie ATi TV Wonder LE)
w praktyce nie gubi ramek - u mnie np na starym PIII 550 dzialalo spoko,
teraz na Celku 1000 jeszcze lepiej, na pudelku jest napisane ze do
nagrywania "ze srednia" jakoscia MPEG-1 wystarcza procek P200MMX - ale nie
sprawdzalem bo nie mam dostepu do takiego zabytku ;-)
ten tuner daje naprawde zajebisty obraz - porownywalem go np z PixelView i
na tym 2 to po prostu porazka (przynajmniej z firmowym oprogramowaniem)
czy warto go kupic:
- jezeli bedziesz chcial dzialac na Win95(OSR2), Win98 i 98SE, ME - to warto
(pod warunkiem ze bedziesz dzialal na firmowym oprogramowaniu - bo na
niefirmowym nie udalo mi sie uzyskac dzwieku i musze stosowac sztuczke -
najpierw odpalam firmowe a potem np VirtualDub'a - wtedy nagrywa z
dzwiekiem) - pod Win2000 jakos nie chcial dzialac porawnie - ale sprawdzalem
tylko testowo, moze gdybym dluzej poszukal sterownikow itp...
- jezeli chcesz miec cos rownie dobrego i bardziej popularnego (sterowniki
itp) to polecam cos AVerMedia np AVeTV Studio (najlepiej wyposazony,
niestety nie posiada Stereo NICAM tylko A2)

pozdrawiam