Re: FSB 100 czy 133

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 23:04:00 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> OdpowiedŸ na

> Hi,

> Ponownie piszę: nie ma takiego czegoś jak FSB 100 czy FSB 133 sztywne.
> Jeśli ustawisz w BIOSie 124 MHz, to FSB wynosi 124 MHz. Koniec, kropka.

Tak, ale przy zworce opisanej jako FSB133, zejdę poniżęj 124(albo mniej?)
komp mi się nie odpali, i będę musiał kasować ustawienia biosu.

> Nie. Jedyna zmiana jaka zachodzi to zmiana dzielników, jest ona
> niezależna od FSB (choć niektóre dzielniki przy niektórych FSB

Czyli coś się zmienia. Generalnie chodzi mi oto o ilę mogę minimalnie
zjechać z FSB by komp się uruchamiał. Da się to przewidzieć?

> albo nie mają sensu ze względu na obniżenie wydajności, albo --
> co sam zauważyłeś -- nie działają), i dokonuje się jej zworkami.

Na noc wystarczy.

> Ale domyślam się, że ze zworką w pozycji "133". Działać to ma

Dokładnie.

> wtedy szanse, ale jest wyraźnym spowolnieniem systemu. Na noc

Normalnie mój Duron powinen działać na FSB100. Wyśróbowałem go do 140MHz.

> oczywiście może być, ale do normalnej pracy nie polecam.

Wiem.

> To kup niestety lepszy i cichszy zestaw chłodzący.

I tu jest mój problem. Mam genialny i cichy Titan TTC-D5TB(3). śmigło wyje
dość głośno i straszliwie ciężko je się odkręca.
A sam radiator zamcowany jest na CPU jedną zwykłą blaszką ze sprężynującym
pojedyńczym zaczepem. Dodatkowo mam b.blisko kondensator. Założenie tego
szajsu zajęło mi prawie 30 minut. Potem próbowałem to zdjąć. Po prostu się
nie da.;-((((

> BTW można wiedzieć co tak intensywnie liczysz?

Taka mała animka w 3dsmax4.26 - 720x400 . GI(FinalRender), DOF(XDof),
AfterBorn i dużo częsteczek, plus postać 700k fejsów. 265 klatek. Pierwsza
scena. Jedna klatka to jakieś 20 minut. Bez XDofa jedna klatka liczyła się
ponad 2h.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488