Re: jak założyć sieć domową?

Autor: Belfer (sceptyk_at_enter.net.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 18:48:40 MET DST

Wejdź na stronę:
www.lanpl.my.link.pl
a potem wybierz "Odsyłacze - linki" i masz dostęp do ciekawych stron,
traktujących o sieciach - m.in. o sieciach osiedlowych (bo zapewne o takie
chodziło).
Mówiąc w dużym skrócie: trzeba wykonać okablowienie skrętką UTP5, wyposażyć
komputery w karty sieciowe, kupć koncetrator (lepiej switch) o odpowiedniej
ilości wejść.
Jesli ma byc dostęp do internetu - to sprawa się komplikuje - najlepiej SDI
(w miare tanie), do tego wkomponować router, pośredniczący pomiędzy siecią a
modemem HiS - dobrze tu się sprawuje mi 486DX z 16 MB RAM z jednodyskietkową
dystrubucją linuksowego FreeSCO - jak burza działa sieć 15 stanowisk. Jest
strona, poświęcona FreeSCO (wrzuć jakąś wyszukiwarkę) - tam jest wszystko o
konfigurowaniu FreeSCO.
AZ