Re: Glosny zasilacz

Autor: Szymon Osiecki (mooscimol_at_go2.NO_SPAM.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 09:48:26 MET DST

Respond napisał(a):

> Posiadam taki typowy 300W zasilacz, obudowe ATX typu Codegen i
Nie wiem czy we wszystkich Codegenach tak jest, ale w kilku z jakimi
miałem do czynienia (zarówno 200 jak i 300W) zasilacze były bardzo
ciche, gdyż... wentylator w tych zasilaczach był puszczony firmowo na
5V, zatem jeżeli u Ciebie również tak jest to spowalnianie wentylatora
raczej nie ma sensu. W takim przypadku źródłem hałasu jest pewnie
wytarte łożysko, co najłatwiej naprawić wlewając kropelkę oleju WD pod
naklejkę na wentylatorze (prawdopodobnie będzie jeszcze tam jeszcze
gumowy koreczek). IMHO wentylatory w Codegenie są b. dobre (sam nawet w
swoim Enlighcie wymieniłem sobie wentylek na ten z Codegena) i trudno
znaleźć jakiś cichszy, szczególnie na łożysku kulkowym.

Pozdrawiam

--
 Szymon Osiecki