Re: Zabezpiecznie LANu przed przepieciami.

Autor: Tommy (simnet_at_klub.chip.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 01:02:13 MET DST

> Witam
>
> Potrzebuje informacji na temat urzadzen do zabezpieczenia sieci LAN
> przed wysokim napieciem. W lokalnej sieci czesc instalacji jest
> na zewnatrz i az strach myslec co bedzie po burzy.
> W malym sklepiku w mojej wisoce nie slyszeli o takich
> rzeczach. Moze ktos z grupowiczow zetknal sie
> z czyms takim?
>
> Pozdrawiam
>

> Marcin

Eh! Przy burzy to nie wiele pomoże. Żeby coś takiego mogło zadziałać to musi
popłynąć przez to duży prąd, który najprawdopodobniej uszkodzi elektronikę
karty sieciowej i/lub (raczej "i") komputera zanim zabezpieczenie zadziała.
A nawet gdyby zadziałało to i tak wiele nie da -przy dużej różnicy
potencjałów- a nie wątpliwie o takiej jest tutaj mowa, w urządzeniu
zabezpieczającym nastąpi przebicie i prąd popłynie -nawet przez powietrze.
Radzę zająć się dobrym piorunochronem.

Pozdrawiam
Tomek