Re: Glosny zasilacz

Autor: ..::TP::.. (gero_at_pl.box43)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 20:05:32 MET DST

> Z tego co wiem, zadaniem wentylatora w
> takim zasilaczu jest wydmuchiwanie goracego powietrza na zew. komputera -
> mnie w sumie nie potrzebne, bo obudowe mam caly czas otwarta.

Wentylator wydmuchuje glownie gorace powietrze z wnetrza obudowy zasilacza
a ta na 100% masz zamknieta otwarta masz tylko obudowe komputera -
dodatkowo powoduje przeplyw powietrza we wnetrzu zasilacza
dzieki czemu tranzystorki do ktorych przykrecone sa radiotory nie
przegrzewaja
sie. Calkowite wylaczenie wentylatora spowoduje brak cyrkulacji powietrza
czyli
nie bedzie wymiany goracego zgromadzonego wewnatrz zasilacza na
chlodniejsze.
Ogolnie - zywot tranzystorow gwaltownie sie skroci:)) i zasilacz
szlag trafi lub jesli jest porzadny to zaczna dzialac zabezpieczenia, ktore
poprostu wylacza napiecie.

> I tutaj mam pytanie: czy mozna jakos wyciszyc zasilacz, np. spowodowac
> mniejsza liczbe obrotow wentylatora?

Mozna oczywiscie :)
Zawsze mozna wymienic wentylator na jakis bardziej markowy, lozyskowany.
Mozna tez ten co masz posmarowac - moze juz wysechl - mozna tez podlaczyc
wentylator na 7V czyli:
kabelek czerwony na 12V , a kabelek czarny na 5V
lub calkiem radykalnie mozna go puscic na 5V
czyli czerwony na 5V a czarny umasic :)

U mnie na chcacie chodzi celeronek z wentylem w zasilaczu puszczonym na 7V,
dziala nadal - przezyl juz upalne lato - oczywiscie wszystko zalezy tez od
tego czym go obciazysz - jesli bedzie full sprzetu to moc bedzie duza a
wtedy
temp. wzrosnie i potrzebne bedzie lepsze chlodzenie (czyt. wentylator)

sa tez uklady do zlozenia, ktore beda wlaczaly wentylator wtedy gdy tem
w zasilaczu bedzie odpowiednio duza

http://www.elektroda.pl/inne/pe/wlacznik_wentylatora.pdf

Pozdrawiam,
TP