Re: Awaryjnosc dyskow pracujacych w kieszeniach.

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 15:45:07 MET DST

> Mam w jednym kompie 4 dyski - 4 GB i 20 GB (obydwa 5400 rpm) normalnie
> wkręcone w obudowę i 40 GB 7200 rpm i 80 GB 5400 rpm w kieszeniach z
> chłodzeniem. Dyski w kieszeniach są _dużo_ chłodniejsze niż te w obudowie.

zgadzam sie z Toba i dodam od siebie:
- nie ma co generalizowac - HDD o te samej predkosci ale roznych producentow
maja odmienna temp. pracy np Seagate Barracuda grzeje sie "bardziej" niz np
Maxtor D740X (bardziej - znaczy roznice kilku *C) - byly np testy na
"Tomshardware"
- znaczenie ma sama kieszen - z moich doswiadczen wynika ze kieszenie cale
plastikowe zatrzymuja wiecej ciepla niz takie z elementami metalowymi np
RH-06
- kolejnym czynnikiem jest umieszczenie kieszeni - jezeli umiescisz ja nad
nagrywarka to w trakcie wypalania co bys nie robil i tak bedzie za cieplo
dla HDD - najlepiej zostawiac przerwe 1 wneki pod kieszenia (o ile obudowa
na to pozwoli)
- HDD o predkosci 5400rpm zadowola sie kieszenia bez aktywnego chlodzenia,
natomiast te o predkosci 7200rpm (nie wspominajac 10000rpm i szybszych)
potrzebuja aktywnego chlodzenia - tzn wentylatorki i te sprawy
- same kieszenie z aktywnym chlodzeniem tez sa rozne - zobacz np tu
http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html tej kieszeni nie ma co
porownywac z plastikowa tandeta dostepna w Polsce
- ...

pozdrawiam