problem z BIOSem?

Autor: Michał Gancarski (wysy_at_euro26.org.pl)
Data: Sun 07 Apr 2002 - 22:46:51 MET DST

Witam!

Mam problem z komputerem: gdy go włączam, na minutkę zatrzymuje się tuż
przed rozpoczęciem bootowania (wpierw prawidłowo wykrywa wszystkie dyski) po
czym ukazuje sie komunikat w stylu (cytat z pamięci): System Date/Time not
set. Press <cośtam> to set, press <cośtam> to boot. Gdy daję boot nie dzieje
się nic. Gdy dam ustawienie zegara, wrzuca mnie do Setupu. Ustawiam datę i
godzinę, zapisuję ustawienia i wychodzę. I znów to samo: komunikat, dwie
alternatywy, bootowanie nie działa. Błędne koło.

Co to może być za cholerstwo? Bateryjka jest ok (inaczej BIOS nie zgłaszałby
się, jak sądzę). Nie znam producenta/typu płyty. To dość stary sprzęt, bodaj
P150 (Socket 7). Płyta ATX, szyna 66MHz. Tyle wiem.

Wiecie, jak temu zaradzić? Problem pojawił się z nienacka, wcześniej
wszystko było ok.

Z góry dzięki za pomoc

--
Michał Gancarski