Re: Dylemat: jaka karta graf?

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sun 07 Apr 2002 - 17:18:59 MET DST

Użytkownik "Respond" <pytong_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości news:a8n61r$g3k$1_at_news.tpi.pl...
> Zamierzam kupic karte graficzna i zastanawiam sie jaka: GF2 Ti czy GF4 MX? A
> moze cos opartego na ATI? Co jest najlepsze w tych granicach cenowych?
> Czym sie rozni GF4 420 MX od 440 MX, GF2 Ti od GF2 Ti Ultra?

GF4MX420 to jest następca GF2MX także na pamięciach SDR natomiast
MX440 jest na DDR'ach tak jak GF2 TI.
GF2 Ultra ma pamięci @460Mhz w porównaniu do GF2Ti -400Mhz,
tak więc jest szybszy.

> BTW prawda to ze GF2 Ti dorownuje, a nawet "przebija" GF3?

Bzdura.

> Jakiego producenta karte najlepic kupic (zalezy mi na dobrej jakosci karty i
> jakosci wyswietlanego obrazu - Prolink (PixelView) spelni te wymagania?)
>
> Jak widac mam mnostwo pytan ;-), mam nadzieje, ze na podstawie Waszych
> odpowiedzi dokonam wlasciwego wyboru.
> Jesli to istotne: mam ECS K7S5A (wersja z LANem), 256 DDR, Athlon XP1600+

Zależy ile masz kasy (ech te pieniądze ;) i czy jesteś namiętnym graczem FPP i innych 3D.

"3D-maniacy" kupują teraz klona Radka8500LE (250/250) za 850zł i mają kartę szybszą
od pełnego GF3 a jak podkręcą to bywa szybsza także od GF3 Ti500.
A jak się ktoś "boi" kart ATI to kupuje GF3 Ti200 za tą samą cenę no ale wolniejszego od R8500LE.

W każdym razie nie polecam kupować niczego poniżej GF4 MX440 -od.480zł a jest wyraźnie
szybsza od GF2 Ti i ma nowe możliwości.

Jak kupujesz jakiegoś Radeon'a LE to zapytaj się wcześniej czy nie ma zbyt mocno obniżonego
taktowania pamięci, będzie tańszy kilka dych od "dobrego LE" i wolniejszy o kilka dych -procent ...

PeJot