LCD ktore wybrac

Autor: Adasiek Zwierzaczek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 07 Apr 2002 - 14:00:46 MET DST

czesc;

przegladalem cennik komputroniku i widze, ze sa 17" za 3800 /philips/
i sa takie za 2800 /7video/;

domyslam sie, ze mozna sobie olac producenta i wybrac monitorek bez
glosnikow /ale one nie wplywaja na jakosc obrazu, jak to bylo przy
starych kineskopowych?/ taki ktory najbardziej sie podoba;

ale: czy TFT to matryca aktywna? a co z tymi co nie sa aktywne? jesli
w cenniku nie jest to napisane, to znaczy ze sa to matryce pasywne?

gdzie jest w miare wiarygodna tabelka /nie interesuje mnie artykol na
8 ekranow z TomsHardware/ ktora porowna rozne parametry monitorow?
/czy Chipowi mozna zaufac, o ile robil takie testy?/;

jesli chodzi o min. czas reakcji, te monitory co nie podaja, to maja
pewnie jakis standard, czym sie nie warto chwalic, typu 50ms? jak jest
to wazny parametr?

jest jeszcze kontrastowosc typu 300:1, lepiej 250:1 czy 400:1?

zastosowania: programowanie, internet, photoPaint /malo/,
zadnych_gier_3d, gry_2d_bez_szybkiej_zmiennosci;

jakiej jakosci musi byc karta graf. do takiego monitora? czy D-sub, to
zwykle wyjscie 15pin? czy cos nowego?

obecnie mam s3trio i zwykle wyjscie, czy bede musial zmieniac karte?

pozdrawiam;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?