Re: ATHLON 1.8XP

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Sat 06 Apr 2002 - 17:19:43 MET DST

> ---plyta glowna ASUS A7V266E, cooler DragonBall (or sth)---
> proc grzeje mi sie nawet do 60 stopni, nic nie podkrecalem
> Czy zmiana napiecie z domyslnego pomoze? Jak rozwiazac ten problem?

zmien coolera na Pokemona ;-)))))) a na pewno bedzie lepiej

a na powaznie to przy niepodkreconym procku to faktycznie sporo:
- sprawdz czy nie sa to przeklamania czujnika temp. wbudowanego w plyte
glowna - czym mierzysz temp (jaki program - bo one roznie interpretuja to co
podaje im czujnik) - sprawdz czy ten program pokazuje to samo co BIOS
- sprawdz czy zmiana coolera na wydajniejszy cos da - np na Volcano 7
- sprawdz czy radiator coolera "dobrze" przylega do procka (ewentualnie
trzeba bedzie go troche zeszlifowac)
- uzyj pasty termoprzewodzacej np ArcticSilver II lub III
- popraw przeplyw powietrza w obudowie (dodatkowe wiatraki, ulozenie kabli,
itp) lub zdejmij boki obudowy

obnizenie napiecia (bo chyba o tym myslisz) moze jedynie wplynac na
stabilnosc (a raczej niestabilnosc) pracy calego kompa

pozdrawiam