Re: Ja tez o wyciszaniu

Autor: Tommy (simnet_at_klub.chip.pl)
Data: Sat 06 Apr 2002 - 13:24:14 MET DST

Użytkownik "Michal Jeczalik" <samotnik_at_samotnia.eu.org> napisał w wiadomości
> Wiec tak - mam domowy serwero-routerek PII 266. Zasilacz w nim wyje tak,
ze
> dostaje obledu. W dodatku zmienia ton w momencie wiekszego obciazenia
> dysku. :) Co moge zrobic, zeby go wyciszyc? Czy wylaczenia wiatraka w
> zasilaczu i zdjecie obudowy kompa zapewni wystarczajaca wentylacje? Czy w
> ogole wylaczenie wiatraka w zasilaczu to dobry pomysl? Ew. jak to zrobic,
> wsadzic olowek 'w szprychy', czy co?...

1)NIGDY nie wyłączaj wiatraka w zasilaczu.
2)Wyciszanie
  a)wymontuj
  b)rozmontuj
  c)posmaruj
  d) wykonaj czynności odwrotne do b) i a)
  e)jeżeli nadal głośno chodzi przejdź do pkt. 3
3)Wymiana
  a)kup najcichszy na rynku wiatrak
  b)wymontuj stary
  c)wmontuj nowy
  d)nadal nic -pozostaje pkt. 4
4)Czynności desperaty
  a)Zwolnij obroty podając mu 7v
   -najlepsze wyjście to regulator napięcia np. zalmana
   -inny sposób: podłącz wiatrak tak do kabla zasilającego dyski, żeby
różnica potencjałów wynosiła 7v (czerwony i żółty)
  b)wytłum drgania gumowymi podkładkami

powodzenia!

Tomek