Re: jak uniknac reinstala xp [zmiana plyty]

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 20:56:24 MET DST

"Wizjoner Archie" <archie_at_wikings.pl> wrote:
> Dzis z asusa p3c2k zmieniam na Asusa na 815tce tusl costam, chodzi mi o
to,
> ze absolutnie nie che mi sie reinstalowac win xp po zmianie plyty (co
> jednak sie zdarza). Jak wiec moge zabezpieczyc sie przed taka
> ewentualnascia?

jeżeli masz szansę uruchomić na tej nowej płycie inny system WinXP, to
możesz spróbować tak: sprawdzić, jaki jest na niej kontroler IDE (chodzi o
driver wykorzystany przez XP) oraz jaki jest tam driver HAL (urządzenia
"computer"); potem wejść do konfiguracji swojego XP (odpalonego na starej
płycie), zmienić drivery kontrolera dysków i komputera który masz teraz na
taki, który będzie współpracował z nową płytą, i gdy już oba zmienisz (bez
restartu!) to wyłącz komputer, przełóż płytę główną i spróbuj odpalić.
System podniesie się na nowych driveryach, teoretycznie dopasowanych do
nowych warunków. Może się udać, ale nie musi ;)

jeżeli się nie uda, to zainstaluj na tym samym dysku, ale winnym katalogu
system WinXP i spróbuj kombinować rejestrem starego i martwego (już)
systemu. Może się uda ;/ Acha, takie kombinacje są trochę trudne i trzeba
mieć niezłe wyczucie ... i szczęście żeby odpalić w ten sposób system.

oczywiście, rozwiązanie jest jak widzisz ryzykowne :>>>> Windows XP jest
szczególnie wrażliwe na zmianę kontrolera IDE i faktycznie będziesz mieć
problem, jeżeli stary driver nie będzie pasować do nowej płyty.

B.