Jak oswoić HP940C z serwerem drukaki w routerze?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 30 Apr 2002 - 06:51:30 MET DST

Mam problemy z dzieleniem w/w drukarki w domowym LAN.
LAN: dwa pecety z MS Windows 98 PL, router i HP940C...

Używam taniutkiego routera Gigafast EE400-RP z opcją
"print server". Podłączyłem do niego drukarkę przez
złącze równolege ale mam problemy: od czasu do czasu
print server zdaje się czekać na coś z drukarki albo
blokuje się w jakiś sposób, że nie drukuje wcale, log
pokazuje, że print job was killed (a nikt nie przerywał
z Windows drukowania!) i w spoolerze Windows nie da
się usunąć zadania do drukowania...

Ktoś mi zasugerował, że ta drukarka jest przeznaczona
do dwukierunkowej pracy po złączu równoległym i może
nie współpracować dobrze z tym routerem, który nie
wspiera dwukierunkowej transmisji.

Mam zatem pytania do grupy:
Czy rzeczywiście routery dzielą się na takie które
radzą sobie z dwukierunkowymi drukarkami i na takie,
które źle z nimi współpracują?
Czy uda się jakoś drukarkę HP940C ogolić z tej jej
dwukierunkowości aby stała się kompatybilna z routerem?

Czy znacie może problem? Jak sobie z nim poradzić?