Re: Klawisze POWER, SLEEP, WAKE-UP

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 30 Apr 2002 - 15:59:32 MET DST

"vicek" <vicek_at_skrzynka.pl> wrote:
> czesc!
> Mam jakąs klawiature nieznanej firmy Turbo Plus czy jakos tak.
> Ma klawisze POWER, SLEEP , WAKE-UP.
> Zainstalowany system XP, niestety te klawisze nie dzialają wogole.
> Czy jest jakis sterownik uniwersalny do takich klawiatur z tym klawiszami?

Nie. Jeżeli klawatura jest OK, to te klawisze komunikują się z płytą główną
(standard ACPI, o ile pamiętam). Jeżeli płyta główna obsługuje ten standard
poprawie i system operacyjny również, będą działać bez żadnych driverów.
Niestety, łatwo trafić na płytę gówną która obsługuje ACPI tylko z nazwy, a
próby jego wykorzystania przez OS kończą się kiepsko. Klawiatura podłączona
do takiej nieudanej płyty "nie widzi" tych trzech klawiszy. BTW: niedawno
kupiłem ładną klawiaturę z takimi klawiszami marki BTC, ale co się napytałem
i nachodziłem ... coraz trudniej kupić normalne, solidne i ładne klawiatury.

B.