Podkrecanie i problemy z SMBus na Soltek 75KAV

Autor: Slawek (slawx_at_polbox.com)
Data: Tue 02 Apr 2002 - 21:23:25 MET DST

Witam
Po podkręceniu procesora chciałem zobaczyć czy się za bardzo nie grzeje:
odpaliłem MBM i ... czarny ekran,
reset z klawiatury i nic, reset przyciskiem z obudowy i nic, wyłączyłem
kompa, włączam i... nic. Wyjąłem wtyczkę
z gniazdka, odczekałem chwilę, włożyłem, włączam i działa, no to jeszcze
raz MBM i to samo. Spróbowałem
innymi programami (mbprobe, speedfan) i to samo. Zacząłem "odkręcać" to
wszystko co zrobiłem przy poganianiu proca (mnożnik i szynę zworkami na
domyślne, napięcie proca w BIOSie na domuślne) no i działa.
Okazało się, że zmiana napięcia proca powoduje jakieś błędy przy skanowaniu
SMBusa. No i teraz pytanie:
czy to jakiś znany problem, czy występuje to jeszcze u kogoś? Nie jest to
może jakiś straszny problem, bo np. w
 MBM wystarczy dodać opcję "IgnoreSMBus" i działa, ale jest to trochę
denerwujące bo nie wiem z czego to
wynika.
Sprzęt: Soltek 75KAV rev. F5 + Duron 800

--
Sławek
slawek_at_esk.prv.pl