Re: Ciekawostka (dla userów D5TB) i wyciszanie wiatraka..

Autor: Straits (straits_nospam_at_go2.pl)
Data: Sun 28 Apr 2002 - 11:47:59 MET DST

"Slaff" <slaff_at_kki.net.pl> wrote in message news:aagdu8$44v$1_at_news.tpi.pl...
> Jakiej pasty użyłeś(gęsta, oryginalna do Titana)? (i ile) Możliwe że dałeś
> ciut za dużo - a po kilkunastu godzinach w ciepełku z dociskiem (małe
> drgania) po prostu "ułożył" ci się dobrze radiator - temperatura spadła -
> pojemność cieplna się po prostu zwiększyła.

Pasta to zwykła biała pasta termoprzewodząca... żadna srebrzanka... przy
100% obciążeniu Athlona XP 1700+@2000+ na K7S5A z przestawioną
częstotliwością na 150/150 i pamięciach DIMM 133 chodzi stabilnie już 3
dzień przy temperaturze nie przekraczającej 40st.C - wczoraj raz było 41...
odczyt z MotherBoard Monitor'a i z poziomu BIOS'a dokładnie taki sam.
Założyłem zewnętrzny termometr, którego czujnik założyłem pod procesor i
dokładnie to samo... dotykając radiatora nie czuje się praktycznie żadnego
ciepła... zdjąłem radiator, bo myślałem, że nie styka do radiatora, ale
przylega jak cholera...

Aha, pastę dałem tylko tyle, żeby pokryła rdzeń i nic więcej.... gęsta -
biała. Dostępna w każdym elektroniku... a co do założenia, to mam już dużą
wprawę - ilość założonych przeze mnie radiatorów idzie w dziesiątki... ale
niegdy nie miałem takiej sytuacji... normalnie temperatura dochodziła do
48-49 st.C na 1700_at_1800... a po przestawienium na 150/150 i zdjęciu kraty
jest mniejsza.... ciekawostka... a, i jeszcze jedno - procesor nie stracił
na wydajności, a w testach obliczeń zyskład ok. 15%.... ale w każdym bądź
razie nie jest to tak, że proc "zwolnił obroty"....

> Ja układając ten radiator kilkanaście razy zauważyłem, że na cichą pracę
> tego coolerka wpływa bardzo dobre zamocowanie go - na obu końcach sztycy
> mocującej powinno być mniej więcej takie samo naprężenie - wtedy coolerek
> jest cichy i przylegając równo zapewnia właściwe odprowadzanie ciepła!!!

Dokłądnie... ale ja go jeszcze bardziej wyciszyłem, zdejmując kratę
zabezpieczającą... kable mam ładnie poskręcane, więc niczym nie ryzykuje...