A z włączeniem DMA dla DVD - nadal problemy ...

Autor: Krzysztof Warzbiński (krzysztof.warzbinski_at_interia.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 23:44:59 MET DST

Cześć !

Niestety nadal mam problemy z ustawieniem DMA dla DVD

W komputerze mam zamontowany napęd DVD ROM Toshiba 16x48 SD - M1612

Płyta główna to ASUS TUV 4X VIA694T ATA 100

Dotychczas zrobiłem :

  1.. Zainstalowałem aktualne drivery płyty pod XP ściągnięte ze strony
producenta
  2.. W biosie (AWARD) rozpoznaje DVD-ROM jedynie gdy się załączy auto i
ustawia go jako slave . Ustawia wtedy też tryb PIO - 3 oraz DMA -2
Próby zmiany DMA na 3,4 lub 5 nic nie dają gdyż i tak wraca (jeszcze w
biosie ) do ustawien DMA-2 . Pisze też że tryb DMA wyższy niż 2 jest możliwy
jedynie przy podpięciu iluś tam pinowym szerokim złączem. Nie mam jak tego
sprawdzić bo komputer jest zaplombowany : (

  3.. Z pod XP mogę jedynie stwierdzić że UDMA mam załączone przy twardzielu
(widać to też podczas załączania PC )
  4.. Przy DVD nadal niestety tryb PIO
  5.. Z pod właściwości kontrolera nie mam możliwości załączenie trybu DMA .
Jedynie mogę załączyć - Ustaw DMA -jeśli dostępne ( ale jest to i tak
załączone ) natomiast jako tryb rozpoznany pod spodem pisze PIO i nie ma
możliwości zmiany
Czy to może być kwestia podpięcia nieodpowiednim kablem ?

I czy to że nie mam tego trybu może mieć wpływ na jakość obrazu i dźwięku
filmów DVD ?

Z Divx nie mam problemu. W Power DVD 3.0 była niezła kaszana i z dźwiękiem i
z obrazem.

Teraz mam wersje4.0 Deluxe i jest o niebo lepiej. Dźwięk bez zastrzeżen ,
ale obraz z pewnością może być lepszy...

Pozdrawiam

Krzysiek