Re: Jak wyciszyć obudowe?

Autor: nissanmicra_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 03 Apr 2002 - 17:05:57 MET DST

> Prosze jednak o rozsądne opinie a nie typu "oblozyć styropianem czy cos
> takiego". Doszedlem ostatio ze gdy HDD pracuje poza obudową w jego pracy nie
> ma nic nieprawidłowego, lecz gdy jest zamontowany klasycznie w obudowie,
> wowczas slychac piszczenie (prawdopodobnie jakis rezonans czy cos), od razy
> mowie ze jest dobrze przykręcony...

Proponuje zajrzec na strone http://www.moded-kompz.prv.pl/
Sam ostatnio uznalem ze mam dosc halasu dochodzacego z komputera i troszke
poszperalem w sieci. Dobre efekty uzyskasz wyklejajac obudowe od srodka
korkiem - takim do tapetowania scian, cena ok. 30 zl za 5 duzych arkuszy. Do
montazu trzeba stosowac tasme dwustronnie przylepna. Poza tym mozna zmniejszyc
predkosc wiatraczkow przez zmiane napiecia na 7 V lub 5 V. Dysk mozesz wyciszyc
stosujac gumowe podkladki ktore beda wytlumiac drgania. Nie zapomnij tylko o
chlodzeniu dysku - najlepszy do tego bedzie wiatraczek od zasilacza podlaczony
pod 5V. Nie polecam roznego typu zestawow do chlodzenia HDD, sa wydajne ale
strasznie halasuja.
Po zastosowaniu korka i zmniejszeniu predkosci wiatraczkow halas zmalal o
jakies 50%. Teraz komputer pracuje ciszej od mojego starego AMD 300.
Przymierzam sie jeszcze do zmiany radiatoka - teraz mam turbinke Titan ze
zmniejszonym napieciem do 7V. Temperatura procesora to ok 50 stopni. Mam juz
duzy radiator, musze tylko zamontowac wiatrak od zasilacza 5V.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Benito