Re: CD-ROM problem

Autor: Robert Brożek (rbrozek_at_marelli.com.pl)
Data: Tue 02 Apr 2002 - 15:23:04 MET DST

1 kwietnia 2002 o 13:25, LeBi <napisz_at_o2.pl> napisał(a):

> Mam problem z cd-romem LG 48x.Gdy jest wsadzona do niego płytka tacka zamyka
> się i otwiera bez problemu,a gdy jest pusty za żadne skarby nie można go
> otworzyć.
> Może jest jakaś rada?

Miałem dokładnie taki sam problem z CD Teac 32x. Powodem był (przynajmniej
u mnie) system "trzymania" płytki. Po wsunięciu tacki płytka jest lekko
unoszona, a leżące na wsporniku z profilowanej blachy kółko centrujące
płytkę dociska ją do dolnej części uchwytu. Kółko to (wykonane częściowo
z blachy) jest przyciągane do dolnej części uchwytu przez magnes stały.
Właśnie to kółko centrujące jest powodem ww. objawów. W momencie kiedy w
czytniku jest płytka kółko znajduje się w pewnej odległości (grubość
płytki) od uchwytu i siła magnesu jest mniejsza niż w przypadku kiedy
płytki nie ma, a kółko dotyka bezpośrednio uchwytu i mechanizm
opuszczania uchwytu nie jest w stanie pokonać siły magnesu.

Trochę to może zawiłe, ale ciężko mi było ubrać to zjawisko okrągłe
zdania.
Rozwiązaniem doraźnym było u mnie uderzanie pięścią w obudowę komputera
zaraz po naciśnięciu przycisku wypluwania tacki.
A na stałe pomogło lekki podgięcie wspornika, na którym leży to
nieszczęsne kółko.

| Robert Brożek          |
| rbrozek_at_marelli.com.pl |