Re: Jaki wentylator pod XP????

Autor: Andrzej Chorosiński (ndchoros_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Mon 01 Apr 2002 - 14:46:46 MET DST

Bardzo wydajny i cichy... Ha-ha ;) Jeżeli chodzi o cichą pracę, to polecam
zestawy Zalmana "wachlarze", ale nie są one zbyt wydajne. Wszystko zależy od
wentylatora. Mam Athlona XP 1700+ i temperaturę na procku 44 stopnie w Win,
po skręceniu wentyla do 4 tys. obrotów (zamknięta obudowa). Zestaw chłodzący
to Zalman 5001Cu, wentyl TT 7K_at_4K, TT Copper Shim XP, pasta srebrna i Fan
Mate1. Zestaw działa naprawdę cicho, wentylatora na CPU w ogóle nie słychać.
Idealnym rozwiązaniem jest regulator obrotów (Fan Mate1 Zalmana), którym w
płynny sposób możesz regulować obroty wiatraka - a co za tym poziom
wytwarzanego hałasu. Jeżeli chodzi o wydajność, to najlepiej radiator w
całości z miedzi + wentylator 7 tys., ale one są naprawdę głośne! Swojego
musiałem spowolnić, bo nie dało się wytrzymać, a było to "zaledwie" 37 dB(A)
Nie zapomnij o dobrym przepływie powietrza w obudowie! U mnie robi to wiatrak
TT 80mm wyrzucający powietrze z tyłu.