Re: IBM PC-XT - co to jest ?

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Mon 01 Apr 2002 - 13:46:03 MET DST

In article <Pine.LNX.4.44.0204011253020.3170-100000
@malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>, Wojciech Giersz wrote:

> Owszem, moze. W efekcie dostaje sprzet trudny do rozbudowy, lub ktorego
> rozbudowa jest bardzo kosztowna... Juz takie cos w tym watku padlo :)

No wlasnie o to chodzi. W przypadku PC nie trzeba kupowac
sprzetu "markowego" bo mozna zlozyc sobie samemu.
W przypadku Amigi, Macintosha, Suna itd. nie ma takiej
alternatywy.

> Hm, widzi mi sie inaczej. Do wymiany poza plyta i procesorem sa jeszcze
> pamieci, zasilacz (bo 130W to troche za malo). Zostaja jeszcze karty
> rozszerzajace -- zakladajac, ze masz graficzna, sieciowa, dzwiekowa i
> kontroler IDE/SCSI/ktorys z dawniejszych (MFM np.), wychodzi na to, ze
> potrzebujesz plyty z czterema slotami ISA. Zakladajac wiec, ze taka plyta
> istnieje, chetnie zobaczylbym jej cene ;)

Zasilacz przy odrobinie szczescia juz mamy 200..235 W,
grafike wymieniamy (zeby pobic ta wypasiona Amige z 8-megowa
grafika).
Plyta z 3-ma slotami ISA juz sie znajdzie, tania na pewno
nie bedzie (bo chcemy 2xCPU), ale osiagi 2xi686 (nawet jesli
beda to wczesne Pentium II) na pewno beda lepsze niz tej
legendarnej dwuprocesorowej Amigi - domyslam sie ze jednym
z jej procesorow wciaz bedzie 68000 lub 68020?

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl