Re: czego można oczekiwać po upgradzie biosu Soltka 65FVB?

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Mon 25 Mar 2002 - 10:11:38 MET

Użytkownik "rafi" <zr_at_2com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
widać
> "ładny" obrazek z napisem "Red storm Overclocking" ...i nic poza tym (albo
> nie potrafie doszukać sie zmian...).
> Wydawało mi sie że ten upgrade da mi szersze pole do działania jeżeli
chodzi
> o podkręcanie procesora. W okienku (w biosie) wspomnianym wyżej, w którym
> przestawia sie te czestotliwości procesora OBNIŻYŁY sie pierwsze trzy
> wiersze. Wygląda teraz że MA TU JESZCZE COŚ BYĆ --------- ale nie widać
> nowych opcji. Być może ten Redstorm overclocking to tylko bajer..a

Nie mam co prawda tej akurat płyty głównej, ale mam bardzo podobnego Solteka
(SL-75KAV) pod AMD. No i Red Storm Overclocking działa. Również w wersji
oryginalnej BIOS-u nie miałem tej funkcji, pojawiła się po zmianie BIOS-u.
Może spróbuj jeszcze raz flashować BIOS (może jeszcze raz go ściągnij).
Z drugiej strony, akurat w przypadku SL-75KAV Red Storm właściwie nic nie
wniósł - i tak była możliwość stopniowego podnoszenia FSB, RSO dodał tylko
funkcję automatycznego podkręcenia (BTW bardziej można podkręcić FSB
zmianiając ją samemu, niż zawierzając temu programowi). Możliwe, że w
przypadku Twojej płyty głównej (po prawidłowym zadziałaniu) doda on takie
stopniowe podnoszenie FSB (no i automatyczne podkręcanie, ale... patrz
wyżej), które przyda się na pewno :)
Jeśli chodzi o kłopoty z FSB 83 MHz, to jest to bardzo częste -
przetaktowane zostają przecież równocześnie (oprócz FSB) wszystkie inne
szyny - kontroler dysku już nie daje rady i stąd zakłócenia zapisu i
odczytu.
> Prosze o jakieś wskazówki odnośnie tej płyty i podkręcaniu procka na niej.
> (może zaczne szukać jakiegoś Abita.......)

Solteki są jak najbardziej w porządu - mają tylko gorszą reklamę niż np.
Abit czy Asus ;) - praktycznie nie odbiegają od tych płyt jakością, czy
ilością fukcji a są tańsze. Zresztą Solteki są w czołówce wszystkich
benchmarków (tomshardware np).

Pozdrawiam :)
volcan