Re: Athlon XP i stara p³yta

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Mon 25 Mar 2002 - 10:00:05 MET

U¿ytkownik "Andrzej Chorosiñski" <ndchoros_at_poczta.gazeta.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:a7l1jo$i4s$1_at_news.gazeta.pl...
> Elwis elwis2000_at_go2.pl napisa³(a):

> Wszystko zale¿y od chipsetu p³yty. Nawet na starszych VIA KT133/A
> Athlon XP bêdzie dzia³a³, choæ mo¿e nie zostaæ rozpoznany poprawnie.
> Problem mo¿e rozwi±zaæ aktualizacja BIOSu. Athlon XP jest zasilany
> napiêciem 1.75V - je¶li twoja p³yta potrafi je podaæ na procesor, to
> powinno byæ OK.

W sumie, to równie¿ zastaanwiam siê nad czym¶ takim - mam obecnie Solteka
SL-75 KAV (niestety wersja E5 a podobno od F1 obs³uguj± Athlona XP), no i
chcia³em po kolei wymieniæ sprzêt (zaczynaj±c od procka). Tylko ¿e taka
rozbudowa bêdzie trwa³a kilka miesiêcy. Próbowa³ mo¿e kto¶ wk³adaæ taki
prcek do takiej mobo? Je¶li tak, to z jakim efektem?
Teoretycznie to nie powinno byæ wiêkszych problemów - z Solteka dosta³em
odpowied¼, ¿e wbrew temu, co pisz± na swojej stronie www najnowszy BIOS
obs³uguj±cy Athlony XP mo¿na wgraæ do starszych wersji mobo (czyli procesor
powinien byæ wykryty prawid³owo). Napisali mi tylko, ¿e w starszych wersjach
brakuje czego¶ hardwarowego. Tylko ¿e nie chcieli wyt³umaczyæ czego. St±d
moje pytanie.
Pozdrawiam :)
volcan
PS Jakby kto¶ chcia³ siê o co¶ spytaæ Solteka, to polecam kontakt z
holendersk± fili± - odpowiedzieli mi na drugi dzieñ, przepraszaj±c za to, ¿e
musia³em czekaæ i udzielili sensownej odpowiedzi. Gdy napisa³em do centrali
na Tajwanie, to odpisali w jakim¶ dziwnym narzeczu (chyba mia³ to byæ
angielski, no ale by³o to co¶ w stylu "ja poszedn±æ do kino") no i totalnie
nie na temat.