Re: cooler

Autor: Michał Chudziński (Michal_Chudzinski_at_poczta.fm)
Data: Thu 21 Mar 2002 - 22:20:04 MET

Słyszłem o płytach głównych, które sterują obrotami wiatraczka na radiatorze
w zależności od temperatury, jeśli procesor w danej chwili nie wykonuje
żadnych poważniejszych operaji nie grzeje sie czyli temperatura jądra spada,
czujnik temperatury umieszczony pod prockiem jest połączony z układem
sterujacym wiatrak, który obniży napięcie np 12V na 10V i co za tym idzie
zmniejszy obroty. Taki układ sterujący obrotami wentylatora można zrobić
samemu, artykuł na ten temat był kiedyś w Chipie. A płyta główna która ma
takie coś wbudowane to był bodajże jakiś ASUS.

 Michal_Chudziński_at_poczta.fm
      Gadu-Gadu: 1603789