Re: ABIT BE6 - II + Tulipan

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 21 Mar 2002 - 18:34:07 MET

Użytkownik Sandra <sanderka_at_skrzynka.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3c966a9a_at_news.vogel.pl...

> Przecież wystarczy poczytać na różnych grupach.
> A z praktyki to jest tego też wiele i nie sposób wszystkich przytaczać.
> Ale spotkałem się z problemem instalacji karty graficznej,
> po prostu płyta nie pozwalała włączyć akceleracji AGP.
> Albo nie można było ustawić większej wartości zegarów,

Śmieszne są takie argumenty bo powodów mogło być tysiąc
karta noname, ustawienia biosu, sterowniki AGP, directx itp.

> karty graficznej. A i tak pokazywało jakieś nie normalne wartości.
> Problemy ze SB Live, jest masa jeszcze różnych problemów.

BYŁY problemy z niektórymi starszymi chipsetami VIA ale już są dawno rozwiązane.
Wystarczy zainstalować odpowiednie sterowniki dla Windows a jak się ma
inny system to upewnić się że bios jest najnowszy.

Kiedyś gdy nie wiadomo było o co chodzi to rzeczywiście było frustrujące
jak się wieszał komp przy kopiowaniu lub z Live i trzeba było czytać
rózne faq'i. Ale to już historia.

> A przeważnie jest to wina samego chipsetu VIA,
> ale jak się chce kupić płytę tanio, to tak jest.

Ja bym napisał że to BYŁA wina firmy Via a nie chipsetów.
Po prostu w biosach źle były skonfigurowane mostki chipsetu
a producenci płyt opierają swoje biosy na biosach referencyjnych
i jak niczego nie poprawiali to wychodziła chała.

Ale jak napisałem nie ma już żadnych poważnych błędów które by
dyskwalikowały chipsety Via do spokojnego użytkowania.
Podstawa to nowe sterowniki/bios + podstawowa wiedza o konfiguracji
bios i systemu.

PeJot