UWAGA na CD-ROM-y firmy LG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: raf1966 (dwabanany_at_wp.pl)
Data: Tue 19 Mar 2002 - 19:17:30 MET

Uwaga a CD-ROM-y firmy LG !!!!!

Trzy lata temu zakupiłem CD-ROM firmy LG CRD-8400C o prędkości maksymalnej
X40. Moja "czterdziestka" po 3 latach użytkowania, zaczęła pracować coraz
wolniej, pojawiły się problemy z korekcją błędów, w testach osiągała
prędkość nie większą niż X20, no niekiedy X22, pojawiły się tez problemy z
odczytem niektórych płyt. Po trzech latach użytkowania było to normalne,
wiec postanowiłem wymienić urządzenie na nowe i będąc generalnie zadowolony
z CD-ROM-u firmy LG zakupiłem nowy CD-ROM, także firmy LG, tym razem o
symbolu CRD-8521B czyli tzw. X52 (numer seryjny 1BHAO14884). I to był mój
błąd. Po zainstalowaniu urządzenia (w tej samej konfiguracji komputera co
moja stara "czterdziestka" i w tym samym miejscu) jako master, bez
obciążania go dyskiem na tej samej taśmie, CD-ROM potrafił się rozkręcić
tylko do prędkości X10-11. Testy wykonywałem na wszystkich możliwych
rodzajach płyt, tłoczonych, nagrywanych (próbowałem wszystkie kolory), z
muzyką oraz z danymi, itd. Wszystkie płyty były zapisane w granicach
600-650MB. Wypróbowałem kilkanaście nośników i najlepszy wynik jaki
uzyskałem to X11. Nowy CD-ROM został zainstalowany w miejsce mojej starej
"czterdziestki", która potrafiła się kręcić z prędkością do X22 obrotów,
wiec tak słabe wyniki nowego sprzętu nie były zawinione przez konfigurację
mojego komputera. Po 4 dniach używania (a raczej testowania) zareklamowałem
wiec moje nowiutkie urządzenie. Reklamacja została przyjęta przez serwis LG
w Radomiu, uwzględniona i po kilku dniach otrzymałem fabrycznie nowy, chyba
najnowszy model CD-ROM-u firmy LG, tym razem o symbolu CRD-8522B (numer
seryjny 1BHGO39945). To urządzenie potrafiło w tych samych warunkach
pracować już tylko z prędkością X8, a najlepszy wynik jaki udało mi się
uzyskać w testach to X9,5. Zdaje sobie sprawę, ze parametr X52 dotyczy
prędkości szczytowej, chwilowej, dotyczącej danych zapisanych na brzegu
dysku itd., itd. Prędkość taka nie jest potrzebna do normalnej pracy, bo tu
wystarczy całkowicie X20-30. Ponieważ nowe urządzenie działało gorzej od
zareklamowanego i znacznie gorzej od mojej starej "czterdziestki", po
wykonaniu kilkudziesięciu testów na różnych płytach, CD-ROM oczywiście
zareklamowałem. Reklamacje przyjęto, sprzęt z Radomia wysłano do Warszawy. Z
radomskiego serwisu uzyskałem po kilku dniach odpowiedź, że "tak musi być,
bo wszystkie 52 firmy LG, tak mają". W dniu 18.02.2002r odebrałem urządzenie
wraz z opisem wykonanym przez "Serwis Centralny" w Warszawie. Opinia
techniczna napędu CDR-8522B nr seryjny 1BHGO39945 przypomina odręczne,
pokreślone i niechlujnie zrobione zapiski. Opinia ta nie została podpisana
ani imieniem ani nazwiskiem. Myślę, że "Serwis Centralny" to nie jest ani
imię ani nazwisko autora dokumentu. Z treści opinii wynika, że urządzenie
jest sprawne, wszystko jest w porządku i tak musi być. W związku z tym,
proszę o podpowiedź co powinienem zrobić w takiej sytuacji. Urządzenie
którym dysponuję praktycznie nie nadaje się do pracy.

Do "Centralnego Serwisu" wysłałem opis całej sytuacji i z pytaniami:

1. Dlaczego moja stara "czterdziestka" LG osiąga prędkość ponad 2 razy
większą od nowiutkiej 52, oczywiście przy tej samej konfiguracji komputera,
testowaniu na tych samych płytach i tym samym programem testującym;

2. Dlaczego reklamacja poprzedniego CD-ROM-u CRD-8521B nr seryjny
1BHAO14884 została uznana (przez Serwis Centralny), urządzenie wymieniono na
nowe, które ma jeszcze gorsze parametry, a to z kolei zostało uznane (też
przez Serwis Centralny) za sprawne. Przecież logiki tu nie ma; Co było
podstawą wymiany urządzenia na nowe; po numerze seryjnym z pewnością można
to ustalić.

3. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić, bo nadal muszę używać swojej
starej "czterdziestki", a nowiutkie urządzenie firmy LG praktycznie nie
nadaje się do użytku.

Z "Serwisu Centralnego" do dnia dzisiejszego oczywiście nie otrzymałem
żadnej odpowiedzi......Przed zakupem CD-ROM-u radzę się dobrze zastanowić.

Pozdrawiam:

Rafał

dwabanany_at_wp.pl