Re: Dodawanie pamieci w Win2000

Autor: exbros (exbros_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 18 Mar 2002 - 23:46:43 MET

Użytkownik "sorrel" <szczawinski_at_bigfoot.com> napisał w wiadomości
> Do mojego komputera z Win 2000, w ktorym mialem do tej pory 80 MB RAM
(2x32
> + 2x8) wlozylem zamias osemek trzydziestki dwojki. Po ponownym
uruchomieniu
> BIOS zobaczyl bez problemu 128 MB, ale system nie uruchomil sie - pokazal
> sie BSOD (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Co ciekawe, ten sam ekran pojawia
> sie rowniez wtedy, gdy zmniejszam ilosc pamieci z 80 do 64 MB..
>
> sorrel

Dokładałem i odejmowałem pamięci w zestawach chodzących pod W2k wielokrotnie
i nigdy nie wywaliła mi się Winda z tego powodu.
100 % masz sprzętowy problem z pamięciami. Naj prościej mówiąc: nie chodzą
"ze sobą".
Dzieje się tak często gdy w pierwszym banku masz pamięć szybszą
(częstotliwość pracy, ale także parametry RAS/CAS zapisane w SPD) a w
kolejnych pamięci słabsze...
Praktycznie sprawdzone: Jeśli dysponujesz różnymi modułami pamięci, to w
banku "0" (lub "1" różnie jest to numerowane, ale chodzi o bank "pierwszy")
powinien być moduł najsłabszy / najgorszy / najwolniejszy / najstarszy...
Jeśli takie włożenie modułów nie pomoże, sprubuj w BIOSIE "z palca" wymusić
niskie parametry pracy pamięci...
Jeśli i to nie pomoże, to po prostu masz pecha, i te moduły nie będą ze sobą
poprawnie pracować.
Pozdrowienia
   exbros