Re: stary BIOS... p?yta niet?ga... CPU apgrejd...

Autor: Arek Wolowicz (wolek_at_adres.jest.w.sygnaturce.pl)
Data: Thu 14 Mar 2002 - 18:45:06 MET

Witam.
"˙`˘°WëŁřŻÂ§PýM°˘´˙" <welrzaspym_at_wp.pl> napisał(a):
> Moja konfiguracja:
> Duron700 na ECS K7VZA, WinFast NVidia GeForce2MX 32MB, WinXP

> BIOS MANUFACTURER: Award Modular BIOS v6.00PG
> BIOS ID: 12/06/2000-8363-686A-K7VZAC-00
> BIOS OEM SIGNON: K7VZA Ver 1.1g 12/06/2000
                             ^^^^
Czyli płyta w wersji 1, jest do niej nowszy bios od tego, więc możesz
sobie załadować.

> Trzy pytanka:
> 1.Jaki maksymalny procek p?jdzie na tej p?ycie?

Wszystkie na szynie 100 MHz.

> 2.Czy jest sens upgradu BIOSU?

IMHO tak, np. w Twoim przypadku mogą być problemy z Sound Blasterem
jeśli takowego masz, nowszy bios ma poprawke. Zresztą zajrzyj na stronke
ECS'a - www.ecsusa.com.

> 3.Je?eli tak to jak si? do tego zabra??

Sciągnąć bios oraz program do flashowania (awdflash), uruchomić komputer
w trybie dos'a (czyściutkiego dos'a). Przeczytać pomoc do programu
flashującego i zrobić upgrade (nie zapomnieć o kopii starego biosa).
Podczas flashowania modlić się by nie zanikło napięcie itp ;))))
Choć awardy mają zabezpieczenie, ale licho nie śpi.
Na koniec reboot i cieszyć się nowym biosem lub ... e nie będę krakał
;).

Pozdrawiam i życze powodzenia,
Wołek.

PS,
Do tych co mają wersje płyty 3, pojawił się nowy bios !
Z info wynika że dodali obsługę dysków powyżej 137 GB, jeśli mnie mój
angielski nie myli ;) oraz obsługę nowych procków. Ja już ściągłem,
zaraz będę walczył.

--
Wolek | wolek[at]pf.pl | UIN 25295866 | www.wolek.prv.pl
        Exactly what I'd EXPECT a dupe of the Conspiracy to say!