Re: Jak to jest z Ultra DMA 33

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 13 Mar 2002 - 18:16:32 MET

Użytkownik <markcc_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:2bb5.00000f13.3c8de790_at_newsgate.onet.pl...
> Jaka w rzeczywistości jest szybkość kopiowania plików ?
> Nie wiem jak u innych ale ja przy włączonej opcji DMA w obu systemach uzyskałem:
> Dla windowsa od 2 do 3 MB na sekundę
> Dla Linux nieco ponad 5 MB na sekundę.
>
> A gdzie to 33 MB/s ? Pewnie kolejny chwyt marketingowy ?
>
> Proszę skopiować np 500MB danych z jednego dysku na drugi i zmierzyć czas.
> Ciekawe jak w rzeczywistości wygląda UDMA 33, UDMA 66 i UDMA 100 ?
>
> Może mi to ktoś wyjaśni a może trzeba coś znowu doinstalować ?

Jak masz dysk np. Seagate MedalistA 2GB to nie ma się co dziwić ;)

Realny transfer dla udma33 jest około dwudziestukilku, tak więc trochę
spowolnić może dopiero dyski 7200rpm np. Matrox D740 ATA133,
Baracuda4 które "wyciągają" max. ponad 30MB/s a chwilowy transfer z cache
mają jeszcze nawet 3x większy.

PeJot