Re: Dyski twarde na jednym kontrolerzeWitam i mam pytanie!

Autor: Łukasz Bromirski (_at_mr0vka.eu.org)
Data: Tue 12 Mar 2002 - 11:51:20 MET

In article <a6km6a$mpu$1_at_news.tpi.pl>, WoiTEC wrote:
> Czy jeżeli na jednym IDE jako master dam Seagate Barracuda IV, który pracuje
> w trybie ATA 100, a jako slave Fujitsu (5400 obr - 13 Gb - ULTRA ATA 4 -
> czyli chyba ATA 66), to czy Fujitsu zwolni pracę Seagate do 66?

Tak. Szyna (w tym przypadku IDE) pracuje z prędkością najwolniejszego
urządzenia.

> A jeżeli zwolni, to czy ewentualne wyłączenie go w Biosie coś da.

Tak, ale to chyba bez sensu, prawda? Nie lepiej przełaczyć na drugi
kanał? Poza tym, jeśli nie nagrywasz właśnie z kamery bezpośrednio
na dysk nieskompresowanego video+audio, to między UDMA 66 a 100
masz naprawdę niewielką różnicę.

--
Łukasz Bromirski                     lbromirski_at_mr0vka.eu.org
                                         http://mr0vka.eu.org