Re: Barracuda IV 40GB Bol Glowy

Autor: Grzegorz Kurczyk (grzegorz_at_control.slupsk.pl)
Data: Tue 12 Mar 2002 - 07:48:17 MET

Użytkownik "See_you" <seefiveyou_at_poczta.easy.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Witam
Te piski raczej pochodzą z przetwornic impulsowych znajdujących się na
płycie głównej w pobliżu procesora. Przy dużym prądzie przepływającym przez
uzwojenia cewek przetwornicy (to te "sprężynki" nawinięte na czarne
pierścionki ferrytowe) w rdzeniu powstaje efekt magnetostrykcyjny (rdzeń
minimalnie zmienia swoje rozmiary w takt zmian pola magnetycznego). Jak
zacznie piszczeć to podotykaj palcem tych cewek i posłuchaj, czy zmienia się
tonacja/natężenie pisku. Po ustaleniu, która to cewa zalej ją jakimś klejem
epoksydowym.

--
Pozdrawiam
Grzegorz