ecs k7vza - dwa klopoty

Autor: marzka_at_winkowski.pl
Data: Mon 11 Mar 2002 - 13:24:10 MET

1. DVD Toshiby jest rozpoznawane przez bios jako pracujace w ATA 33, ale tylko
przez pierwszy kanał. Drugi pokazuje zawsze PIO4, niewazne czy Master czy Slave
czy Cable select. To samo pokazal mi IDETool spod Windy. Dysk twardy zawsze
jest widziany jako ATA 100. Zarowno na starym biosie, jak i na najnowszym 4.3.
O co chodzi? Czemu kaza laczyc HDD pod pierwszy, a DVD pod drugi kanal? Moze
tak odwrotnie?

2. karta TNT2 Pro. Chodzi w miare tylko na starych sterownikach (z CD
dolaczonego do karty). wszelkie nowsze detonatory powoduja powstawanie
wczesniej czy pozniej roznych smieci (artefaktow czy jak je tam zwa) i totalna
kasze na ekranie po uruchomieniu modulu VideoInformation z SiSoftSandra. Moze
producent wsadzil cos badziewiastego (pamiec czy uklad) i obnizyl taktowanie a
gdy biore sterowniki Nvidii to kreca standardowo i karta siada? Producent
Palit - jesli tak, to chamy skonczone. Jak to sprawdzic?

4in1 mam najnowsze. Ustawienia RAMu w biosie nic nie zmieniaja. Tylko mi nie
opowiadajcie ze trza bylo kupic inne/lepsze/drozsze. Jest co jest i ma dzialac,
tez kosztowalo pieniadze.

Andrzej