TV a monitor

Autor: Lepton (l.kamil_at_poczta.e.pl)
Data: Mon 11 Mar 2002 - 11:38:18 MET

Nie wiem czy to prawda, czy tylko pogłoski, ze komputer podłączany do
telewizora szybko go wykańcza. Dawno, dawno temu, posiadałem komputer
Commodore 64 i używałem go na TV. Niestety szybko mi on padł, z drugim TV
było tak samo. Cale szczęście zaraz się pojawiły PCty i dobre monitory.
Teraz nastały takie czasy że nasze PCty są wyposażone w karty graficzne z
gniazdami TV, posiadamy już super modele telewizorów, że aż grzech nie
oglądać filmów z kompa na DivXach na telewizorach. Tylko zastanawiam się czy
to już nie szkodzi w eksploatacji TV? Czy to nie skraca jego żywotności? Ja
za kim odpalę film z komputera na TV, to musze przebrnąć przez multum
ustawień na karcie graficznej z wyjściem TV, a mianowicie jasność, nasycenie
kolorow, 640x480 czy 800x600, wycentrować obraz, i wiele innych... ciekawe
czy źle dobranie tych parametrów, czyli wytworzenie sygnału trochę
odbiegającego tego co mamy w antenie, (np. nieodpowiadającemu poprawnym
rozmiarom i nasyceniu, jasności) to czy na dłuższa metę nie spowoduje
uszkodzenie TV, czy taki sygnał z karty graficznej spełnia wszystkie normy,
itd... ? Czekam z niecierpliwością na wasze uwagi, opinie, ożywioną dyskusje
;)

--
Pozdrawiam,
Lepton