Jaki tryb RAID do szybszego zapisu na hdd?

Autor: Bartek G (bgrabowski_at_o2.pl)
Data: Sat 09 Mar 2002 - 21:30:26 MET

Witam często składam komputery dla muzyków do hard-disk recordingu i obróbki
dźwięku.
Pytanie moje dotyczy systemu obsługi dysków poprzez tryb Raid. Wiem, że jest
taki tryb, w którym równolegle pracują dwa dyski i przez to jest szybszy
odczyt i zapis plików.
Jaki to jest tryb?
Czy jest on dostępny w kontroleach Raid wbudowanych w płyty główne? np HPT
370
Czy ktoś już zetknoł się i czy może powiedzieć , czy system ten jest godny
uwagi czy jednak przyśpiesza te operacje na plikach w sbosób bardzo
zauważalny?
Złożył bym taki zestaw tylko nie chce powiedziec klientowi , żeby wydał ileś
tam kasy więcej a przysost będzie 10-20%
Ile trzeba hdd? 2 czy więcej- nie ma być stosowany mirroring.
Czy gdy Przypuścimy korzystam z 2 dysków po 20 GB to mamy do wykorzystania
20Gb na dane czy 40?