Uszkodzony dysk SCSI ? jak sprawdzić

Autor: blebbb_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 08 Mar 2002 - 17:46:59 MET

Witam,
Mam pytanie, jak skutecznie sprawdzić dysk twardy, który pracując z Linuxem
się "rozjechał" (Seagate 18GB SCSI UW 160) - czyli fsck wyjazał rekordową ilość
błędów ?
Zakładając, że mogę go testować jedynie z czegoś dyskietkowego.
Próbowałem odpalić pod dyskietką z WIN 98 - ale niestety fdisk nie potrafi
sprawdzić stanu partycji (usuniętych pod Linuxem) ... ani utworzyć nowych.
Po prostu fdisk (win98) dochodzi do pierwszego pytania o wielkość
obsługę "wielkich" dysków ... i później się wszystko zawiesza....

Jak wobec tego utworzyć jakąś partycję by sprawdzić ilość Bad sectorów ?

Z góry dzięki za porady.
Pozdr
BB