Re: Pamięć 133

Autor: Marek Szerszyński (marek_at_poczta.pl)
Data: Fri 08 Mar 2002 - 11:10:33 MET

"Bogdan" <bogdan_at_formica.pl> wrote in message

> tu

> przebojach

> -------------
> Po pierwsze 133 - oznacza z jaka maksymalna czestotliwoscia (wg
producenta)
> moze pracowac pamiec, czyli moze chodzic i na 66 nie ma to zadnego
> znaczenia.

Wiesz jak zbudowana jest komórka pamięci SDRAM? Tranzystor i kondensator.
I nie jest to bynajmniej wielki kondensator, więc szybko zawartość pamięci
się
ulatnia. Dlatego trzeba stosować cykle refresh. Jeśli pamięć jest
zaprojektowana
jako 133 to mogą wystąć problemy przy zbyt niskiej częst. taktowania
(wydłuża to
okres między kolejnymi refreshami).

MS