Re: BARRACUDA IV 40GB i RAID.???

Autor: Wojciech Kruzel (camcorp_at_pro.onet.pl)
Data: Thu 07 Mar 2002 - 13:47:22 MET

> Jest to takze uzywane do zwiekszenia opajemnosci.

Albo padajnosci ;-)

Raid
> Nie ma czegos takeigo jak tanie kontrolery RAID IDE. HPT i Promise
> nie sa kontrolerami RAID - to jest zwykly kontroler IDE. Funckaj
> RAID jest realizowana prez bios i sterowniki windows. Nic nie stoi
> na przeszkodzie aby dzialay one takze w raid4/5 jest tylko jedno
ograniczenie:
> ilosc kanalow. Przy 2 kanalach mozna podlaczyc na dobra sprawe 2 dyski
> (po jednym na kanal) jezeli choc troche zalezy nam na wydajnosci.

CO wy tu w ogole o windows gadacie!
Ja raida moge zrobic nawet i bez raida na plyce i robi sie to w linuxie
latwo jak pikus.
ponadto nic nie stoi na przeszkodzie zrobienia raid'a 5 na przyklad

natomiast zgodze sie ze na jednym kanale powinien byc tylko 1 dysk,
ale nie tylko z powodu slabej wydajnosci.
jesli na jakims kanale wysiada dysk, to ten drugi na tym samym kanale mimo
iz dobry, to jest praktycznie nieosiagalny przez system.

> Ale tutuaj juz mowisz o spzretowych rozwiazaniach RAID, ktora sa
> takze dostepne dla IDE... Kosztuje toto jedyne kilkaset dolarow :)

2000zl kontorler np, adapteca na 4 hdd i tryb raid 5 ;-)
ale sa i na 6 lub 8 hdd

> A to dlaczego?

no wlasnie???

Woyteck