Barracuda IV - jak się nie naciąć?

Autor: psiemieniuch_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 07 Mar 2002 - 01:49:37 MET

Chcę kupić dysk Seagate Barracuda IV 40 MB. Wiem że z tymi dyskami bywały
problemy związane z piskami.

Piski występują ponoć w dyskach ze starszym firmwarem. Ponoć pomaga jakiś
program, ale nie zawsze.

Jak się nie naciąć przy zakupie takiego dysku? Nie mogę wykluczyć, że
sprzedawca będzie chciał mi wcisnąć co prawda dysk który chcę kupić, ale
starszy, np. ze zwrotu (bo piszczał, a program firmy Seagate pisków nie
wyeliminował).

Czy można jakoś oglądając naklejkę dysku rozpoznać firmware?
Jeśli tak, to dysk z którą wersją firmware jest najbezpieczniej wybrać?
A może będzie tu pomocna sygnatura dysku, czyli STxxxxx?
Czy ktoś wie które numery dysków miały "wbudowaną obsługę pisków"? :)
Na jakie numery dysku trzeba uważać?
Ktoś pomoże?

Aha, jeszcze jedno. Barracudy podobno strasznie się grzeją. Czy ich praca w
trybie 24h przy ciągłym odczytywaniu/zapisywaniu danych jest dla tych dysków
bezpieczna? Nie przepali się obudowa/kieszeń? :)

I jeszcze jedno - czy na Barracudy dostaje się oddzielne gwarancje od
producenta czy tak jak na wiele innych podzespołów - paragonik i wszelkie
reklamacje po okazaniu tegoż paragoniku w sklepie?

Dziękuję i pozdrawiam

Siemek