Re: Stabilna p³yta g³owna

Autor: xart (xart_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 07 Mar 2002 - 01:40:50 MET

> napewno nie AMD i VIA.

Witam i od razu uprzedam ze nie jestem ztwardzialym milosnikiem AMD a VIA
tym bardziej
ale nie rozumiem kategorycznego nie dla tego duetu (tym bardziej ze
wspomniany 440BX WCALE nie jest lepszy pod katem zastosowan serwerowych od
np takiego KT133A)
Prawda jest taka, ze intele nie wygrzewaja sie tak jak oslawione kaloryfery
AMD ale biorac realne koszty ,wydajnosc i co najwazniejsze stabilnosc AMD
(nawet z VIA) wcale nie wypada gorzej.
Sam przez lata lecialem na intelu i 440BX (chipset legenda) i po przesiadce
na AMD (+VIA)
jestem szczerze zaskoczony i temperatura CPU i stabilnoscia sprzetu.
(nie polecalbym nikomu AMD K6-III i starszych ale architektura Athlonow jest
znacznie wydajniejsza od PIII)

Podsumowujac:
1) jesli nie Bart nie liczy sie z kosztami, to polecam 2xPIII-S wydajnosc
porownywalna z Athlonami (cena - nie :( ) poza tym nie jestem w stanie
polecic do tego zadnej konkretnej plyty (teoretycznie moze byc intel choc
dedykowane serwerowki zabijaja cena ~3000PLN za np Intel SBT2 2xPIIIXeon)

2) w przeciwnym razie radze zastanowic sie nad 2xAMD np na plycie Asusa
A7M266-D (AMD760MPX) daje glowe ze bedzie to o min 30% taniej wliczajac ew
zakup SCSI czy RAID-a
 i niech mi nikt nie mówi, ¿e to nie jest stabilne!

Stanowczo zas odradzam PIV ! - przynajmniej na razie

pozdrawiam