Re: Jaki monitor Samsung 755DFX czy NEC FE 700+?

Autor: Artur Chorzepa (chorzepa_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 06 Mar 2002 - 20:51:23 MET

trudno mi powiedziec, ale wiem, ze wszystkie egzemplarze NEC FE700+ maja
wlasnie bardzo widoczne pompowanie obrazu. Poczytaj po archiwum grupy, duzo
bylo na temat monitorow. Ja mam Samsunga 700IFT i jestem zadowolony, chociaz
nie ma takich kolorow jak trinitrony czy diamondtrony. No i nie ma on
plaskiego kineskopu, zewnetrzne szklo jest plaskie, ale wizulanie to on jest
plaski i jak patrzysz na wprost to nie jestes w stanie stwierdzic czy
faktycznie kineskop jes wypukly. Tyle ze gruba warstwa szkla powoduje, ze
powstaje na granicy ciemnego i jasnego tla lekkie "halo" w wyniku odbicia
swiatla(gruba warstwa szkla). Najlepiej idz do sklepu wez Nokia Test monitor
i sam sprawdz, ktory najlepiej wypadnie to bierz. I za bardzo nie wzracaj
uwage na marke, bo i fatalne sony widywalem. Jesli chodzi o 755DFX to lepiej
doloz te 200 zl i kup 757DFX, to juz na prawde dobry monitor. Jesli bedziesz
ogladac ten monitor zwroc uwage na wady w geometrii - na dole lub na gorze
zazwyczaj tworzy sie lekka klepsydra, sprawdz czy monitor nie piszczy, bo i
to sie zdaza, a jest to wkurzajace. . Samsungi z tego co wiem maja
stosunkowo mala rozbieznosc w egzemplarzach tego samego modelu.
Z najbardziej popularnych monitorow zwrocic uwage na Samsung 757 DFX, LG
FT795+(tutaj szczegolnie uwazaj, latwo trafic na wadliwy egzemlarz), drozej
wynioslby juz sony(nie koniecznie lepszy).

POzdr
Artur